Jak často se saunovat

Saunování znovu po roce přichází na scénu. Potřebujete si také zpevnit svůj imunitní systém, aby odolával náporu virů a bakterií, jenž bude nyní daleko větší a mohutnější? Pak je takové wellness v Ostravě, Praze nebo u vás doma rozhodně dobrou volbou. Nezapomínejte však, že pouze konzistentnost přináší výsledky. Proto se snažte z příjemné činnosti vytvořit svoji denní rutinu.

Saunu je vhodné navštěvovat po celý rok, ale v zimě je nejatraktivnější

I když se můžete saunovat po celý rok, v zimě je sauna skutečně nejatraktivnější, díky nízým venkovním teplotám. Na jaře a v létě je náš organismus oteplován ze sluníčka čili sauna není ani nutností, a možná právě proto nebýváme tolik nemocní.

V zimních měsících je to však velký problém. Tělo se neotepluje, musíme se o to postarat sami. Zima totiž umí tělu zavařit natolik, že následný nápor bakterií nezvládne.

Jak často se saunovat?

Jak už bylo zmíněno, abyste dosáhli skutečně požadovaných výsledků při saunování, musíte do sauny docházet pravidelně. Konzistentnost a pravidelnost je v tomto případě alfou omegou pevného imunitního systému a zajištění dalších výhod, které se se saunou pojí.

V nejlepším případě docházejte do sauny alespoň jednou týdně, a to na dvacet minut. Dobu v sauně přizpůsobte svým možnostem, ne každý vydrží v sauně déle jak patnáct minut.

Dodržujte jistá pravidla

Pamatujte také na to, že i v sauně se musíte řádně chovat. I když jste v sauně privátní, nemůžete v ní popíjet tvrdý alkohol (jedno pivo nevadí), nemůžete kouřit ani jinak se zbytečně nenamáhat. Stejně tak se zde nezabývejte vlastní osobní hygienou a neberte si sem s sebou nic, co nepotřebujete (žádné šperky, hodinky nebo telefon).

Do režimu přecházejte opatrně

Po saunování dodržujte taktéž jistá pravidla, a to například neřiďte příliš dlouho automobil. Tělo je unavené, mozek odkrvený, celková koncentrace velmi snížená. Stejně tak ihned po sauně nechoďte sportovat, tělu byste tím spíše přitížili.